dinsdag, februari 07, 2017

Make up Routine 2017

Mijn skincare/make-up routine '17

Hier ben ik terug met een nieuwe blogpost. Sorry, het is al een tijdje geleden maar er zijn weeral zoveel dingen gebeurd in mijn leven waardoor ik minder tijd had om er eventjes bij te zitten en een blogpost te schrijven.Maar kijk, vandaag ga ik jullie wat meer vertellen over hoe mijn ochtendroutine er zo ongeveer uitziet, specifiek mijn make up. Op de eerste foto links van mijn tekst staat mijn Skincare op dit ogenblik. Al sinds enkele maanden heb ik regelmatig last van puistjes in mijn gezicht, iets wat ik vroeger totaal niet had. Ik ben momenteel bezig met een zoektocht naar het beste middeltje dus deze keer probeer ik de Attack Those Nasty Spots van Hema uit. Ik gebruik zowel 's ochtends als 's avonds de Face Wash en daarna de Cleansing Tonic zodat mijn huid na het wassen niet uitdroogt. 




Daarna is het tijd om mijn gezicht voor te bereiden op mijn make-up. Zoals jullie waarschijnlijk al gelezen hebben in een (groot) deel van mijn berichten, ben ik een enorme fan van Lush Cosmetics. De Magical Moringa Facial Moisturizer is de hemel voor mijn huid. Ik was eerst een beetje bang om het te gebruiken omdat het een soort olie is. Maar eenmaal die op de huid wordt aangebracht, trekt die meteen in zonder een vettig gevoel achter te laten. Het is zeker de moeite waard wanneer je daarna make-up draagt, want het matterende effect van de olie helpt de foundation langer op het gezicht te zitten.



 De foundation die ik gebruik is de Nude Illusion Make Up van Catrice Cosmetics (drogisterij) in de kleur 010 Nude Ivory. Het is een zeer lichte foundation met de juiste 'coverage'
Als concealer/highlighter (2 in 1 formule) gebruik ik de Match Perfection concealer van Rimmel London (drogisterij)  , ook in de kleur 010 Ivory. Ik heb een zeer lichte huid, vooral in de herfst/winter dus ik gebruik dan ook één van de lichtere kleuren. 
Om mijn foundation te 'settelen', gebruik ik al jaren de Stay Matte Long Lasting Pressed Powder van Rimmel London (drogisterij)in de kleur 003 Peach Glow. Het zet mijn foundation zeer goed op zijn plaats en houdt ook langer op mijn gezicht. Het is ook een zeer lichte kleur, bijna transparant, want een poeder hoeft niet op te vallen. 

We zijn dan toe aan iets nieuws. Sinds enkele weken kocht ik de Prime And Fine Professional Contouring Palette van Catrice Cosmetics (drogisterij). Daarin zit de Contouring Powder en de Higlighting Powder in het kleur 020 Warm Harmony. Aangezien ik een bleke huid heb, mag er wel eens wat kleur worden aangebracht. Ik ben er supertevreden van. De higlighter geeft écht een supermooie glow op het gezicht, maar blijft toch wel subtiel en wanneer ik toe ben aan het contouren van mijn gezicht is het bruine poeder even subtiel als de highlighter. Je merkt toch wel een gezond kleurtje op de huid. 



Tijd om nog een klein beetje extra kleur toe te voegen op onze wangen. Ik denk dat ik al héél lang doe met het doosje van Primark, de P.S. LOVE ... Blusher. Jammer genoeg heb ik het papiertje eraf getrokken waar de kleur opstaat, maar het is een ietwat donkerder rood met een tintje bruin in verwerkt. 

Wanneer mijn huid eindelijk een zomerse glow heeft, begin ik aan mijn ogen. Oogschaduw draag ik (bijna) nooit. Dus ik begin meteen met de Liquid Liner Waterproof van Catrice Cosmetics(drogisterij) in het kleurtje 010 Don't Leave Me. Ik hou echt enorm van de namen die Catrice geeft aan hun make-up en nagellak, wat een topper. Ik keer altijd terug naar deze Eyeliner, want hij is zo gemakkelijk om aan te brengen, dat ik er maar enkele seconden voor nodig heb om de perfecte winged liner te maken. De mascara waar ik nu ook al een tijdje zoet mee ben, is de Mascara Push Up Effet Volume Glamour Waterproof van Bourjois Paris (drogisterij) 71 Black Waterproof. Ik koop écht alles voor mijn ogen waterproof want je weet nooit waar of hoe de dag vordert. Ik voel me veel veiliger met waterproof make-up om de dag door te komen. 



Last but not least, mijn nieuwe geurtjes. Wat hou ik toch van Rituals!!! The Ritual of Dao kocht ik onlangs in ICI Paris XL en ik ben er dol op. Ik kocht de Bed and Body Mist en de Anti-Transparant Spray en ik ben er zo blij mee. Met de ingrediënten Witte Lotusbloem en Yi Yi Ren wordt je er zo zen van. Deze geur geeft een rustgevend gevoel en zorgt niet voor witte vlekken op de kleding of lakens. De geur kan wel een hele dag in je kleren of haar blijven vertoeven. ZA-LIG. 

Let me know what you think
x


Geen opmerkingen:

Een reactie posten