donderdag, mei 26, 2016

Happiness is not something ready made. It comes from your own actions.


Geluk zit in de kleine dingen.
Goedemorgen, deze morgen .
Wat een prachtig weer vandaag, dit mag gerust blijven duren. 

16 mei 2016 was ook zo'n mooie dag. Ik neem jullie mee in een dag uit mijn leven. Een dag waarop mijn lief en ik een wandeling gaan maken zijn in het bos. 
Op deze foto hiernaast zie je het Brakelbos. Een mooi bos met allerlei verrassende hoekjes en kantjes.







Bij mooi weer kiezen de mensen regelmatig om eens te gaan wandelen. Het bos is eigenlijk een ideale plek om tot rust te komen. Het is er niet druk, er is een frisse wind doorheen de bomen en je kan er, als je heel stil bent, misschien wel eens een ree spotten. 
Die laatste hebben we jammer genoeg niet gezien. 
Het was een last-minute idee om te gaan wandelen in het Brakelbos. We zijn tijdens de wandeling ook beginnen geocachen. Voor veel mensen is dit een onbekende term. 
Geocaching is eigenlijk een buitenspel waarbij je met een GPS of app op je smartphone een cache (schat) zoekt. 

Dit is iets wat ik al heel lang eens wou doen en dat mij ook wel interesseert. Ik heb de app "Geocaching" op mijn smartphone staan. Het is een heel gemakkelijke app die al meteen alle caches toont die in de buurt te vinden zijn. 
Je hebt verschillende groottes en soorten van caches. Er zijn ook geocaching routes beschikbaar, die je helemaal kunt oplossen en zo een verhaal uit de geschiedenis leert kennen. 




Tijdens onze (geocaching) wandeling kwamen we een soort van gedenkplaats tegen. We leerden door de cache (die daar ergens rond die plaats verstopt ligt... hint hint) een verhaal daarrond kennen. 

Het kruisbeeld staat voor de moord in het Brakelbos in de 18de eeuw. Het gaat over een jong meisje die daar gruwelijk vermoord werd op die plaats. De moord werd nooit opgehelderd. 

Wie meer wil weten over dit geschiedenisverhaal, kan het boek lezen; "Moord in het Brakelbos" van Sylvain (†) en André De Lange. Het is verkrijgbaar in onze gemeente Brakel. Mensen die het boek graag willen lezen en niet in de gemeente wonen, kunnen altijd eens een mailtje sturen naar het emailadres van onze gemeente die u op de website kan vinden. 









 In het bos valt er eigenlijk wel veel te beleven en het is een unieke foto-locatie. Dit kan je al zien aan de foto's die in mijn post staan. 



Er zijn sinds februari '16 twee nieuwe wandelroutes die u kan volgen met de wegwijzers doorheen het bos. Het reeënpad (4.4 km) en het bosmuizenpad (1.7 km). 
Dit bos is zeker een aanrader als je graag paadjes beklimt. Een beetje dieper in het bos heb je een aantal trapjes en treden die terechtkomen bij één van de verschillende waterbronnetjes. 
Het Brakelbos is zéker een wandeling waard . 
Enjoy it x




PS.: Onder de eerste foto staat een zinnetje. Als je daarop klikt, kom je op mijn youtube-kanaal waarop ik in de toekomst filmpjes ga zetten met foto's van verschillende momenten in mijn leven. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten